Product toegevoegd!
0

Veel gestelde vragen


Algemeen

In welke kleuren is de BELIO® leverbaar?

De BELIO® is leverbaar in de kleuren blauw, roze, en groen.

Hoe zet ik de BELIO® uit ?

Boven het oplaadpunt op uw BELIO® zit een klein gaatje van ca. 1mm. Druk voorzichtig met een puntachtig voorwerk in dit gaatje. Uw BELIO® gaat dan direct uit.

Let op: Doe dit met beleid.

Hoe stel ik de tijd en datum in?

Uw BELIO® GPS horloge stelt de tijd en datum automatisch in zodra het toestel contact maakt met uw telecom provider. Het toestel werkt dus met de universele tijd van uw provider. U heeft hier geen omkijken naar.

Hoe zit het met de zomer en -wintertijd ?

Ook dit wordt automatisch aangepast door uw BELIO®.

 

Mocht dit niet het geval zijn, schakel uw BELIO® dan even uit, en schakel deze vervolgens weer in. Uw BELIO® past de tijd en datum automatisch aan.

 


Traceren

Ik kan mijn BELIO® niet meer traceren. Wat nu?

Controleer altijd eerst het saldo op uw sim kaart. De kans is erg groot dat dit het probleem is. Ook is het mogelijk dat uw BELIO® horloge in een ruimte is waar b.v. geen netwerk bereik is. Houd hier altijd rekening mee, en controleer dit voordat u contact opneemt met onze support afdeling.

Waarom verbruikt mijn BELIO® GPS horloge data / internet ?

Uw BELIO® heeft internettoegang nodig om het GPS / WIFI / LBS+ signaal door te sturen naar uw smart phone. Alle positionering signalen worden omgezet in een klein datapakketje, en via de internetbundel naar uw smart phone gestuurd.

Wat is LBS+ positionering?

Wanneer uw BELIO® toestel geen GPS signalen kan ontvangen, dan schakelt het toestel over naar o.a. LBS+ positionering. LBS+ zijn in feite UMTS zendmasten. De BELIO® maakt vervolgens contact met 3 verschillende zendmasten en doet vervolgens een driehoeksmeting. Op basis van deze driehoeksmeting kan de positie worden bepaald. Let op: De tolerantie (betrouwbaarheid) van LBS+ is minder nauwkeurig dan GPS. Echter is LBS+ dan ook een alternatief.

Hoe werkt de WIFI positionering?

Uw BELIO® is voorzien van een WIFI ontvanger. U ziet het WIFI logo dan ook wel eens verschijnen in de display. De BELIO® maakt automatisch contact met WIFI routers en hotspots, zonder hier op in te loggen. U hoeft dus nooit een wachtwoord of login in te vullen. Iedere internet WIFI router heeft zijn eigen IP adres, en de BELIO® kan deze uitlezen. Deze IP nummers zijn bekend in de database van o.a. Google Maps. Aan de hand van dit IP nummer kan de BELIO® dus de positie berekenen.

 

Het is niet zo dat als uw BELIO® GPS horloge binnen is, deze automatisch overschakelt naar WIFI. Als de BELIO® reeds een GPS fix heeft wordt in de meeste gevallen ook binnenshuis de real-time GPS positie getoond.

Welke tolerantie voor GPS hanteert de BELIO®?

Op de GPS ontvanger die wij gebruiken in de BELIO® zit een tolerantie van 10 - 30 meter. Voor LBS+ is de tolerantie 100 - 150 meter. Voor WIFI positionering wordt er gekeken naar de plek van de internet router.

Wat bedoelen jullie met real-time positionering van het GPS horloge?

In tegenstelling tot de vele andere GPS horloges voor kinderen die u kunt kopen in Nederland of in Azië hanteren wij real-time positionering. Dat wil zeggen: Zodra je als ouder de landkaart opent in de APP, weet je binnen 1 tot 5 seconden waar je kind is.

 

Bij onze concurrenten is de GPS fix tijd altijd minimaal 30 - 60 seconden of soms nog wel langer. Voor ouders is dit irritant. In noodsituaties is tijd cruciaal, iedere minuut is winst. Daarom hanteren en introduceren wij BELIO® real-time GPS tracking.

Hoe werkt GPS?

GPS betekend "global positioning system". Uw BELIO® staat altijd in contact met GPS satellieten. Hoe meer satellieten, hoe beter de positionering. Over het algemeen heeft uw BELIO® GPS horloge contact met 5 tot 10 verschillende satellieten op hetzelfde moment. Vergelijk het met allemaal virtuele draadjes die vanuit de ruimte in contact staan met uw BELIO®.

Ik krijg geen real-time updates meer in de kaart, maar zo nu en dan. Hoe kan dit?

In 99% van de gevallen is de provider de oorzaak van deze issue's. In iedere regio, of je nu in Nederland of het buitenland bent, zitten zwakke plekken. Deze plekken resulteren in een minder goed bereik van je BELIO® waardoor er dus ook minder updates komen. Vergelijk het met je eigen mobiele telefoon.

TIP: Houd u deze problemen, probeer dan eens een andere provider. Bijvoorbeeld Vodafone, KPN, of T-Mobile.


Bellen

Welke telefoon provider moet ik kiezen?

Wij hebben zelf prima ervaringen met KPN, T-Mobile, en Vodafone. Belangrijkste is dat u een sim kaart gebruikt met internet toegang en 2G ondersteuning. Bijvoorbeeld 30 belminuten met 500MB internet. Vergelijk het met uw eigen mobiele telefoon.

 

Via onze website heeft u de mogelijkheid om een prepaid sim kaart van KPN mee te bestellen voor € 7,50. Hiervoor krijgt u totaal € 10,- prepaid met internet voor terug. Een prima deal, en wij raden u dit zeker aan. KPN ondersteund ook 2G in Nederland.

Hoeveel MB (data) verbruikt het BELIO® GPS horloge?

Bij dagelijks gebruik zal uw BELIO® GPS horloge ongeveer tussen de 10 en 50MB per maand verbruiken.

Mijn BELIO® toestel kan niet meer bellen. Wat nu?

In 99% van deze gevallen is het beltegoed op. Controleer dit altijd eerst voordat u contact opneemt met onze support afdeling.

Hoe kan ik bellen met de BELIO® ?

Druk op de navigatie knop van uw BELIO®. Druk nogmaals om het juiste telefoonnummer en naam op te zoeken. Houd de navigatieknop voor enkele seconden ingedrukt, en uw BELIO® toestel gaat bellen.

Hoe kan ik een gesprek opnemen met mijn BELIO® ?

Met de navigatieknop op uw BELIO® kunt u een gesprek opnemen en beëindigen.

Wat kost het bellen?

De kosten voor het bellen met uw BELIO® zijn afhankelijk van de tarieven die uw provider hanteert. Raadpleeg hiervoor de website van uw telecom provider.

Kunnen onbekende telefoonnummers mijn kind ook bellen?

Nee, gelukkig niet. Uitsluitend de telefoonnummers die u als ouder instelt via de APP hebben toegang tot de BELIO®. Veelal zijn dit pappa, mamma, eventuele broertjes of zusjes, en opa's of oma's is onze ervaring.

Kan ik ook SMS berichten sturen naar de BELIO® ?

Ja, u kunt SMS berichten versturen naar uw BELIO®. Dit doet u op dezelfde manier zoals u dit anders ook doet bij b.v. uw eigen contacten. Vergelijk uw BELIO® met een mobiele telefoon.

Uw kind krijgt een melding op de display i.c.m. met een geluid. Vervolgens kan uw kind het bericht aflezen op de display.

Kan de BELIO® ook SMS berichten verzenden?

Nee, helaas nog niet. Wel verzend de BELIO® SMS notificaties naar de APP als uw kind bijvoorbeeld buiten de veiligheidszone gaat of als er een SOS reminder is.


Opladen

Hoe laad je het BELIO® GPS op?

Je laad de BELIO® op via de meegeleverde USB kabel.  Open het zilveren klepje voorzichtig aan de zijkant van het horloge en koppel de USB kabel.

 

 

Hoe lang duurt het laden ?

Het opladen van een lege BELIO® accu duurt ongeveer 1,5 tot 2 uren. Wij raden u aan om uw BELIO® GPS horloge iedere dag bij te laden zodat uw kind nooit met een lege accu op pad gaat.

 

Als je de accu iedere dag 15 tot 30 minuten laad (b.v. 's avonds of tijdens het eten) heb je altijd een accu die vol is, en in topconditie blijft.

Wat is jullie laadadvies voor de BELIO®?

Wij raden u aan om de BELIO® iedere dag bij te laden voor 15 - 30 minuten. Zo heeft uw kind altijd een volle accu. Tevens blijft de accu in topconditie.

Hoe lang blijft de BELIO® stand-by zonder op te laden?

De BELIO® heeft een stand-by tijd van 48-72 uur. ( 2 - 3 dagen )

Kan de BELIO® op ieder willekeurig USB apparaat aangesloten worden?

Ja, uw kunt de BELIO® via ieder USB apparaat opladen.

 

Enkele tips:

 

  • Via uw PC
  • Via uw laptop
  • Via uw home cinema set
  • Via uw smart TV
  • USB powerbank

 

Ik heb een USB 220v lader, mag ik deze gebruiken?

Nee, dit mag niet. De accu's in smart watches ( Geld voor alle merken en types ) zijn maar klein. Sommige 220v laders blijven maar voltage uitstoten, ook al is het laadproces al klaar. Hiermee krijgt u overbelasting op de accu's, wat als gevolg heeft dat de capaciteit kan verminderen of volledige defect kan raken.

 

Mocht u toch een 220v usb lader gebruiken dan valt de schade niet onder de garantie.

 

Gebruik altijd de USB kabel, en sluit deze aan op een PC, laptop, of ander USB device.

 

 

 

 

Wat voor accu zit er in de BELIO®?

Een lithium 420Mah accu.  ( 2 - 3 dagen stand-by )


Onderhoud

Hoe maak ik mijn BELIO® GPS horloge het beste schoon?

U kunt uw BELIO® het beste reinigen met een droge stofvrije doek. Gebruik hierbij geen chemische of andere vloeibare reinigingsmiddelen.


BELIO® APP

Op welke smartphones kan ik de APP installeren?

De BELIO® APP is geschikt voor Android en IOS smartphones. (i-Phone etc.)

 

 

Ik heb een Windows smartphone, werkt dit ook?

Nee, helaas is de APP nog niet geschikt voor Window's smartphones.

Hoe registreer ik de SOS en overige telefoonnummers?

Als u in het hoofscherm van de APP zit met de lijst van uw horloge(s), swipe dan met uw vinger naar links op het horloge. Het scherm schuift nu naar rechts, en u ziet wederom uw horloge(s) staan.

Druk nu op het horloge, en u komt nu in het bewerk gedeelte.

In dit scherm kunt u alle SOS en overige telefoonnummers instellen.

 

Let op: U dient alle telefoonnummers in de APP te registreren met het landnummer ervoor.

Bijvoorbeeld: Uw telefoonnummer is 0612345678. Vul dan in: 0031612345678

 

De land code voor Nederland is 0031 en voor België 0032.

 

Invoeren SOS telefoonnummers met of zonder landcode ?

Alle telefoonnummers die u registreert in de APP dienen te beginnen met de landcode ervoor.

 

Is uw mobiele telefoonnummer 0612345678. Vul dan in 0031612345678.  

 

Dit is erg belangrijk, anders werkt uw BELIO® toestel niet.

Wat betekend de knop positie bij de landkaart?

Uw BELIO® laad altijd de meest actuele (real-time) positie in de kaart. Vervolgens krijgt u om de 1 minuut een update.

 

Als u aan de bovenkant van de APP op de knop "positie" drukt, dan gaat uw BELIO® GPS horloge in "live tracking modus". U krijgt dan om de 5 tot 10 seconden een update. Na 10 minuten gaat de BELIO® automatisch terug naar de standaard modus.

 

Wanneer gebruikt u deze functie?

 

Deze functie is handig als u bijvoorbeeld weet dat uw kind op pad gaat naar een vriendje of vriendinnetje, en u wilt real-time zien waar uw kind is of hoe deze zich beweegt, of welke route deze neemt.

Wat betekend de knop bellen bij de landkaart?

Deze knop noemen we ook wel de "spy cq meeluisterfunctie". Als u op deze knop drukt gaat de BELIO® u bellen zonder dat uw kind het merk. Ook al drukt uw kind op de navigatie knop, uw kind zal niet kunnen zien dat er een verbinding open staat.

 

U kunt dus als ouder meeluisteren naar de omgeving waarin uw kind zich bevind.

 

Wat betekend de knop traceren bij de landkaart?

Met deze knop kunt u de routehistorie opvragen van uw BELIO horloge. Deze functie werkt ook real-time, dus er zit geen vertraging op.

 

Klik op deze knop, selecteer de datum, en bekijk precies waar uw kind is geweest. 

Wat betekend de knop veiligheidszone bij de landkaart?

Met deze knop kunt u een veiligheidszone instellen van minimaal 500 meter in uw omgeving. U kunt meerdere veiligheidszones instellen. Tip, geef iedere zone een aparte naam.

 

Zodra uw kind uit de veiligheidszone gaat krijgt uw een melding via APP. Ga dan naar instellingen, en kies voor berichten op de meldingen te lezen.

 

Hoe plaats ik een foto in de APP?

Klik op het BELIO® logo bij de instellingen van het hoofdaccount (ouder), of bij de BELIO® instellingen.

U krijgt nu de keuze neem een foto, of selecteer een bestaande foto vanuit uw telefoon.

Kies vervolgens uw foto. U kunt de foto eventueel bijsnijden door te bewegen met uw vingers op de foto.

Sluit deze functie altijd af met het V teken rechtsboven. ( V = opslaan )

Ik ben mijn wachtwoord van de APP kwijt, wat nu?

Ga naar het inlogscherm, en aan de onderkant van het scherm ziet u "wachtwoord vergeten".

Klik op deze tekst, en vul uw mobiele telefoonnummer in, inclusief het landnummer. Bijvoorbeeld 0031612345678.

 

Binnen enkele seconden ontvangt u een SMS met een verificatiecode. Vervolgens heeft u 60 seconden de tijd om deze verificatiecode in te voeren.

Als de verificatiecode juist is, heeft u de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord in te voeren.

Waar kan ik de APP downloaden?

U kunt onze APP downloaden via de Google Playstore of via de IOS APP store.

Tevens kunt u de APP downloaden via de QR code op de onderkant van uw BELIO® verpakking.

Is er naast de BELIO® APP ook een PC of desktop versie?

Nee, helaas nog niet. Hier wordt wel aan gewerkt overigens. De verwachting is eind 2017, begin 2018.

Hoe vaak doen jullie updates bij de APP?

Wij zijn van mening dat updates moeten leiden tot verbetering. Daarom testen wij onze updates eerst altijd grondig voordat deze worden doorgevoerd.

Bij een aantal van onze klanten vragen wij hun mening over de verbetering en laten deze testen.

Over het algemeen doen wij 1 tot 2 updates per jaar.

Krijg ik een melding als er een update is?

Ja, de updates verlopen via de reguliere APP stores. Net zoals bij uw andere APP's.

Hoe stel ik een alarm in voor het horloge?

Ga naar het bewerkscherm van het horloge, en scroll naar onderen. Onder de telefoonnummers van vrienden ziet u de alarm instellingen knop. .

Klik op deze knop, en selecteer de dag en tijd waarom het horloge een alarm moet geven.

U kunt kiezen voor een bepaalde dag, iedere dag, enz.

 

 


Garantie

Wat is de garantie termijn op mijn BELIO® ?

Op uw BELIO® GPS horloge zit 12 maanden garantie.

Welke zaken vallen buiten de garantie?

Buiten de garantie vallen:

 

  • Glaswerk
  • Bandjes en sluitingen
  • Waterschade
  • Accuschade door eigen toedoen

 

We hebben altijd reserve onderdelen op voorraad.

Hebben jullie ook een webwinkelkeurmerk?

Ja, BELIO® is aangesloten bij Webwinkelkeur.

Zie ook:

https://www.webwinkelkeur.nl/leden/BELIONL-GPS-KINDERHORLOGES_1201698.html


Waterdicht

Is de BELIO® waterdicht ?

De BELIO® is waterdicht tot IP65. Dit betekend spat en -regenwaterdicht. Wat druppeltjes zoals regen etc. is geen probleem.

Kan ik gaan zwemmen met de BELIO® ?

Nee, je kunt niet met je BELIO® GPS horloge gaan zwemmen. De BELIO® is waterdicht tot IP65. Dit is spat en -regenwaterdicht.


Verzenden

Hoe wordt mijn BELIO GPS horloge verzonden?

Uw BELIO® GPS horloge wordt verzonden in een stevige en neutrale witte kartonnen doos, voorzien van voldoende beschermingsmaterialen en plakband. Wij hebben de verpakking getest op schokken, vallen, en vochtdoorlaatbaarheid.

Wie komt mijn BELIO® GPS horloge afleveren?

Uw BELIO® toestel wordt bezorgd via PostNL. Voor de aflevering is een handtekening verreist.

Wat zijn de verzendkosten?

Geen, uw bestelling wordt gratis verzonden in Nederland en België.

Kan ik mijn BELIO® ook bij jullie afhalen?

Jazeker. Stuur wel even een e-mail naar verkoop@belio.nl voordat u langskomt, zodat wij uw bestelling klaar kunnen zetten.

Krijg ik ook een verzendbevestiging?

Ja, zodra uw bestelling verzonden is ontvangt u de verzendbevestiging met tracking gegevens van PostNL.

Wat is jullie levertijd?

Uw BELIO® wordt binnen 1 tot 3 werkdagen afgeleverd. Wij bezorgen ook op zaterdag.


Betalen

Hoe kan ik bij jullie betalen?

U kunt bij BELIO® betalen via:

 

- iDeal  (Nederlandse klanten)

- Mr. Cash ( Belgische klanten)

 

Mocht u geen iDeal of Mr. Cash hebben, dan kunt u het bedrag ook overmaken. Neem dan eerst wel even contact op met ons. 

Ik zie Sisow in het iDeal betaalscherm staan, klopt dit?

Ja, alle betalingen van BELIO® verlopen via Sisow, onze betaalprovider.

Voor meer informatie over Sisow: www.sisow.nl

Kan ik veilig bij jullie betalen?

Jazeker, onze complete website is beveiligd via SSL. U herkend dit door de https.. versleuteling in uw browser.


Retourneren

Ik wil mijn BELIO® retourneren. Tot wanneer mag dit?

Op de BELIO® zit een zichttermijn van 14 dagen na factuurdatum. Binnen deze termijn mag u de BELIO® retourneren.

 

Zichttermijn betekend:

 

- Horloge is ongedragen

- Horloge bevat geen gebruikerssporen

- Verpakking van het horloge is onbeschadigd.

Ik wil mijn BELIO® retourneren, wat moet ik doen?

Stuur een e-mail naar verkoop@belio.nl met de volgende gegevens.

 

Onderwerp: Retourneren

Reden of opmerkingen: ( Reden is niet verplicht, wel wenselijk)

Uw gegevens, naam, adres, en telefoonnummer.

Uw bankrekening gegevens.

 

Na de ontvangst van uw e-mail ontvangt u van ons binnen 1 - 2 werkdagen een e-mail met de retourinstructies. (RMA nummer)

 


Buitenland dekking

Werkt mijn BELIO in het buitenland?

Jazeker. Uw BELIO GPS horloge werkt in de volgende landen.

 

1. Nederland

2. Europa

3. Zuid Afrika

4. Verenigde Emiraten (Dubai)

5. Maleisië

 

LET OP:

 

U bent zelf verantwoordelijk voor de werking van uw sim kaart in het buitenland. Controleer dus altijd of uw sim kaart geschikt is om mee te nemen op reis. Vrijwel alle providers hebben de mogelijkheid om een tijdelijke buitenland bundel aan te schaffen.

 

ROAMING

 

Als u naar het buitenland gaat, haal dan de sim kaart even uit het horloge, en plaats deze in een mobiele telefoon. Schakel vervolgens de roaming in.

 

 

Ik heb een KPN prepaid simkaart van jullie. Werken deze ook in het buitenland?

Ja, deze prepaid simkaarten van KPN werken ook in het buitenland. 

 

Sinds juni 2017 zijn de EU roaming regels veranderd. Echter gelden deze regels niet voor prepaid simkaarten van KPN, maar uitsluitend voor abonnementen. 

 

Wat moet ik dan doen als ik op vakantie naar het buitenland ga?

 

1. Haal de simkaart uit uw BELIO GPS horloge, en doe deze in een mobiele telefoon.

2. Zet de roaming aan op de simkaart. ( Optie internet EU bij iPhone's uit laten, niet inschakelen )

3. Plaats de simkaart terug in de BELIO

4. Ga naar uw MijnKPN account, en koop en EU Internet weekbundel. ( Deze zijn 7 dagen geldig)

Tip, installeer de MijnKPN APP ook op uw smartphone, zodat u in het buitenland eventueel opnieuw kunt verlengen, of neem uw laptop mee.

5. Koop deze bundel op de dag van vertrek zodat u er volop van profiteert. 

 

FAQ & TIPS:

 

- Het kan voorkomen dat u in een land bent waar de 2G dekkingspartner van KPN slecht bereik of geen ondersteuning bied. Hier hebben wij helaas geen invloed op. In het buitenland wisselt u vaker van provider.

- Bent u net over de grens, en werkt het nog niet, start dan uw BELIO toestel even opnieuw op.

- Het kan zijn dat het BELIO toestel overschakelt naar de Engelse taal, dit is niet erg en zal het functioneren en de functies niet belemmeren. Slechts 2 a 3 worden zijn wat anders. Uiteraard blijft de APP gewoon Nederlands.

- Bent u weer terug in Nederland, start dan het toestel ook weer even opnieuw op i.v.m. de taalinstellingen.

- Zet de roaming op simkaart weer uit via een mobiele telefoon.

- Tip, zet voldoende prepaid op de simkaart  ( +/- € 20 ) zodat u ook in het buitenland de EU bundel kunt verlengen.

 

 

 


Werking BELIO België

Werken de BELIO GPS horloges voor kinderen ook in België?

Jazeker, onze BELIO® GPS horloges werken ook gewoon in België.

Welke provider, simkaart moet ik gebruiken in België?

Voor een correcte werking in België van uw BELIO® GPS horloge dient u gebruik te maken van een Proximus Pay & Go herlaadkaart met internet. 

 

De meeste van onze klanten kopen de € 15,00 variant. 

 

Klik hier om te bestellen:

Ga naar de website van Proximus

Ik heb een herlaadkaart van Orange, Base of Telenet. Kan dit ook?

Nee, deze providers wordt niet ondersteund door BELIO®.

 

Daarnaast is de 2G dekking van de providers niet geschikt.

  Gratis verzending

  binnen 48 uur in huis

 SSL gecertificeerd. Veiligheid voorop