Veel gestelde vragen
APP MELDINGEN BELIO4G (4G HORLOGES)
Als u bij het verversen van de GPS locatie de bovenstaande melding krijgt, dan kan dit diverse oorzaken hebben. Hieronder de meest voorkomende oorzaken.
Veelvoorkomend:
1. Geen saldo meer op uw simkaart. Het GPS horloge is offline.
- Er staat geen prepaid data(internet) saldo meer op uw simkaart. Waardeer uw simkaart op bij uw provider.
2. Er kan een lokale storing zijn in uw GSM netwerk of UMTS mast. Het GPS horloge is offline.
- Controleer op b.v. allestoringen.nl of er meer meldingen zijn van andere users. Vrijwel alle providers zoals KPN of Vodafone staan op deze website. Als het horloge geen 4G data toegang meer heeft gaat het offline.
3. U heeft de simkaart in het horloge gemonteerd terwijl het horloge ingeschakeld was. Het GPS horloge is offline.
- Ga naar het settingsmenu op het horloge, en schakel het horloge uit. Staat het daarna weer opnieuw op. Uw toestel zal binnen 5 minuten weer online komen.
4. Als het toestel van binnen naar buiten gaat, dan moet het switchen tussen WiFi of GPS positionering. Het kan voorkomen dat het horloge dan kortstondig offline gaat.
Zodra het toestel onderweg gaat zal het binnen enkele minuten weer online komen als het buiten is.
Niet veelvoorkomend.
1. Soms komt een GPS horloge vanaf de fabriek niet online. Als u het stappenplan 1,2 en 3 volgt in de handleiding zal het GPS horloge normaal gesproken binnen 10 minuten online zijn.
Mocht dit niet het geval zijn, neem dan even contact op met onze support afdeling. Vermeld uw bestelnummer en horloge IMEI nummer.
Controleer uw APP login gegevens, soms kan het voorkomen dat er een spatie in het e-mailveld of wachtwoord veld staat. Tevens is het wachtwoordveld hoofdletter gevoelig.
Ook dient u de "zone" te controleren. Deze moet op "Europa" staan.
Optioneel kunt u via het inlogscherm uw wachtwoord resetten. ( Wij kunnen dit niet voor u verzorgen )
Het toestel gaat nu de locatie verversen op de achtergrond. Dit duurt ca. 30 - 50 seconden.
BELIO4G APP FUNCTIES (4G Horloges)
Via dit menu kunt u indicatieve statistieken bijhouden zoals een stappenteller etc. U activeert het menu door op het paars gekleurde vak met stappen te drukken. Stel een tijdsvak in, zet de stap op 35cm, en vul het gewicht in. Zet de switch voor stappenteller switch aan.
Via dit menu kunt u berichten uitlezen vanaf het horloge.
Via dit menu kunt u een foto op afstand nemen. Het horloge maakt een foto, en zet deze binnen enkele seconden in het overzichtsscherm. U dient dit scherm te verversen na het nemen van een foto.
Via dit menu kunt u een videogesprek starten met het horloge. (Beta menu) Let op, als het horloge verbonden is via het 4G netwerk, dan gaat dit van de data-internetbundel af. Als het horloge is verbonden met een WIFI netwerk, dan kost het niks.
Als u het horloge kwijt bent geraakt in b.v. uw huis, dan kunt u op deze knop drukken. Het horloge gaat vervolgens een geluid afspelen.
Via dit menu kunt u optioneel meerdere horloges toevoegen aan uw account.
Hier vind u informatie over uw app account zoals uw username, e-mailadres etc.
Hier kunt u het wachtwoord aanpassen van uw BELIO4G account.
Hier kunt u veiligheidszones instellen. Druk met uw vinger op de kaart om een zone te bepalen. Met de + en - kunt u de grote instellen tot max. 1km.
Hier kunt u de meest actuele handleiding downloaden en bekijken.
Hier kunt u de meest actuele app versie bekijken.
Via dit menu kunt u het horloge uitschakelen op afstand via de app.
Hier kunt u het app account met bijbehorende data (op de server) verwijderen. Dit doet u b.v. bij doorverkoop, of overdracht.
Het verwijderen van uw account is onherstelbaar en definitief.
Via dit menu kunt u de SOS telefoonnummers invoeren. (2 stuks ) Als u de SOS knop op het horloge enkele seconden ingedrukt houd, dan gaat het horloge bellen met deze telefoonnummers.
Via dit menu kunt u in de toekomst (nog in ontwikkeling) familieleden toevoegen zoals papa, opa, oma, etc.
Via deze functie kunt u "niet storen" tijden invoeren. Bijvoorbeeld tijdens schooltijden.
*. deze functie is niet van toepassing op de Route FA91 modellen.
Via dit menu kunt u instellen of uw een SMS bericht wilt ontvangen als de accu lager is dan 20%, of als er een SOS reminder is.
Let op, het versturen van SMS berichten kost geld, en gaat van het tegoed af van de simkaart die in het horloge zit.
Raadpleeg uw provider voor de actuele tarieven.
De LBS switch moet altijd uitgeschakeld zijn. LBS is een alternatieve methode van positionering welke in de EU minder betrouwbaar is.
Via dit menu kunt u de tijdweergave instellen.
Hier kunt u de telefoonnummers invoeren die in het horlogemenu contacts komen te staan.
Voer de telefoonnummers altijd zo in: 00316123456789 dus zonder + tekens of spaties.
0031 ervoor zorgt ervoor dat uw horloge ook in het buitenland (EU) kan bellen.
Onze 4G kinderhorloges hebben een extra menu met dialpad. (vrije telefoonnummer keuze toetsenbord ) Sommige ouders vinden dit handig, anderen weer niet. Via dit menu kunt u het toetsenbord in en uitschakelen. Zet de switch voor GPS positie altijd aan, tenzij u het horloge alleen maar gebruikt om te bellen. Als u GPS positie switch uitschakelt zal het horloge geen updates meer geven. (Dit raden wij niet aan )
Via dit menu kunt u het horloge op gezette tijden een reboot geven. ( opnieuw opstarten )
Via dit menu kunt u 3 verschillende alarmen instellen.
Via dit menu kunt u instellen dat het horloge tussen 22:00 - 06:00 geen data verbruikt. U bespaard dan op de accu capaciteit, en geen onnodig dataverlies als iedereen toch ligt te slapen.
Via dit menu kunt u zien of uw horloge is verbonden met een WIFI netwerk. (Deze moet u instellen via het horloge menu More>Settings>Wifi)
Ook kunt u op afstand een WIFI netwerk toevoegen.
Dit menu is nog in ontwikkeling.
Uw horloge zal ook als WIFI is uitgeschakeld op het horloge automatisch zoeken naar Wifi hotspots, b.v. in supermarkten, winkels etc.
Via dit menu kunt u instellen of het horloge SMS berichten kan ontvangen.
Hier kunt u instellen of het horloge onbekende telefoonnummers (niet vermeld in het telefoonboek ) accepteert.
Hiermee wordt alle data (foto's o.a.) en telefoonnummers verwijderd vanaf het horloge. Deze actie is onherstelbaar en definitief.
Dit doet u b.v. bij doorverkoop of overdracht.
Via deze functie kunt u het horloge opnieuw opstarten via de app op afstand.
Het opwaarderen van de simkaart doet u via de provider van de simkaart die in uw GPS horloge zit, b.v. via KPN of Vodafone, etc. BELIO kan u hier niet mee assisteren.
U vind aan de voorzijde van het bodemdeel doos de QR code. Deze is ongeveer 1 x 1 centimeter.
U vind de QR code ook in het horloge menu MORE > QR > Device QR
Traceren
Controleer altijd eerst het data/internet saldo op uw sim kaart. Let op, dit is wat anders dan de belminuten. Het horloge heeft data/internet nodig om online te komen.
Zonder databundel (internet) zal het horloge niet online komen.
Heeft u een KPN Prepaid simkaart, kies dan voor opwaarderen met mobiel prepaid internet via uw MijnKPN account. Na enkele minuten zal het horloge weer online komen.
Kortom: Is uw horloge offline, dan ligt dat altijd aan uw simkaart.
Uw GPS horloge heeft 4G internettoegang nodig om het GPS signaal door te sturen naar uw smartphone. Alle positionering signalen worden omgezet in een klein datapakketje, en via de internetbundel naar uw smartphone gestuurd.
Wanneer uw toestel geen GPS signalen kan ontvangen, dan schakelt het toestel over naar o.a. WIFI assist of LBS+ positionering. LBS+ zijn in feite UMTS zendmasten. Uw GPS kinderhorloge maakt vervolgens contact met 3 verschillende zendmasten en doet vervolgens een driehoeksmeting. Op basis van deze driehoeksmeting kan de positie worden bepaald. Let op: De tolerantie (betrouwbaarheid) van LBS+ is minder nauwkeurig dan GPS en WIFI assist. Echter is LBS+ dan ook een alternatief.
Uw GPS kinderhorloge is voorzien van een WIFI ontvanger. U ziet het WIFI logo dan ook wel eens verschijnen in de display. Uw BELIO maakt automatisch contact met WIFI routers en hotspots, zonder hier op in te loggen. U hoeft dus nooit een wachtwoord of login in te vullen. Iedere internet WIFI router heeft zijn eigen IP adres, en uw GPS kinderhorloge kan deze uitlezen. Deze IP nummers zijn bekend in de database van o.a. Google Maps. Aan de hand van dit IP nummer kan uw BELIO de positie berekenen en doorsturen naar de APP
Om misverstanden te voorkomen: De toestellen schakelen niet automatisch over naar WIFI assist als deze binnen zijn. Het kan voorkomen dat het horloge ook binnenshuis GPS ontvangt, wat natuurlijk prima is. Ziet u nooit het WIFI teken op de display van uw horloge? Controleer dan of uw WIFI router de hotspot functie wel ingeschakeld heeft.
Op de GPS ontvanger die wij gebruiken in de GPS kinderhorloges zit een tolerantie van 1 - 30 meter buitenshuis.
Binnenshuis kunnen GPS horloges voor kinderen geen GPS signalen ontvangen, dus zullen ze afwijken. Optioneel kunnen onze GPS horloges voor kinderen binnenshuis contact maken met WIFI routers.
In tegenstelling tot de vele andere GPS horloges voor kinderen die u kunt kopen in Nederland of in Azië hanteren wij real-time positionering. Dat wil zeggen: Zodra je als ouder de landkaart opent in de APP, weet je binnen 30-60 seconden waar je kind is.
GPS betekend "global positioning system". Uw BELIO® staat altijd in contact met GPS satellieten. Hoe meer satellieten, hoe beter de positionering. Over het algemeen heeft uw BELIO® GPS horloge contact met 5 tot 10 verschillende satellieten op hetzelfde moment. Vergelijk het met allemaal virtuele draadjes die vanuit de ruimte in contact staan met uw BELIO®.
In 99% van de gevallen is de provider de oorzaak van deze issue's. In iedere regio, of je nu in Nederland of het buitenland bent, zitten zwakke 4G plekken. Deze plekken resulteren in een minder goed bereik van je BELIO GPS horloge, waardoor er dus ook minder updates komen. Vergelijk het met je eigen mobiele telefoon.
TIP: Houd u deze problemen, probeer dan eens een andere provider. Bijvoorbeeld Vodafone, KPN, Simyo.
Controleer ook eerst het saldo + data tegoed op uw simkaart. U heeft beide nodig om het GPS kinderhorloge te laten functioneren.
In grens regio's en langs de kust kunnen bovenstaande issues ook voorkomen is onze ervaring.
Ja, open onze APP, ga naar meer > instellingen > LBS positionering. Zet de schuif uit.
Doe dit als het horloge is ingeschakeld. Het kan 15-30 minuten duren voordat u resultaat ziet.
Al onze 4G GPS kinderhorloges verbruiken tussen de 50 en 100MB per maand bij normaal gebruik.
Standaard kunt u instellen om de GPS positie te verversen om de 10, of 60 minuten, of handmatig. U kunt het ook forceren (live GPS update) knop, rechtsonder op het scherm bij de landkaart.
Bellen
Onze BELIO© smartwatches voor kinderen werken met KPN en Lebara. Wij adviseren om te starten met een prepaid simkaart. De reden hiervoor is dat het GPS horloge slechts 50mb per maand gebruikt bij 24/7 online. Abonnementen zijn dus veelal niet interessant omdat die vaal starten vanaf 500MB of 1 a 2 GB databundels per maand.
Het gebruik van simkaart providers anders dan KPN of Lebara wordt niet meer ondersteund.
Bij dagelijks gebruik zal uw GPS horloge ongeveer tussen de 50 en 100MB per maand verbruiken bij normaal gebruik,
In de praktijk worden onze horloges niet dagelijks gebruikt, dus zal het verbruik ook lager zijn.
In 99% van deze gevallen is het beltegoed op. Controleer dit altijd eerst voordat u contact opneemt met onze support afdeling.
Uw BELIO© heeft beltegoed nodig om te bellen, en data/internet toegang om de GPS positionering te laten functioneren.
Zorg er altijd eerst voor dat U via de app de veilige telefoonnummers in het horloge plaatst. Tip, zet uw eigen mobiele telefoonnummer bij zowel de SOS noodtelefoonnummers als in het digitale adressenboek. Sla de gegevens altijd op.
Je kind kan op 2 manieren bellen met het horloge.
1. Swipe op het horloge naar het menu Contacts. Kies hier uw contact.
2. Houd de SOS knop aan de zijkant van het GPS horloge 6 seconden ingedrukt. Het horloge gaat nu het eerste SOS noodnummer bellen.
Advies: Leer uw kind om optie 1 te gebruiken. Bij SOS oproepen wordt er namelijk een extra bericht verzonden naar uw smartphone, en dit kost onnodig data. Uiteraard moet uw kind wel weten hoe te SOS bellen in noodsituaties.
Door op de SOS knop te drukken neemt u een gesprek aan. (starten)
De kosten voor het bellen met uw BELIO® zijn afhankelijk van de tarieven die uw provider hanteert. Raadpleeg hiervoor de website van uw telecom provider.
Aangezien wij vrije providerkeuze geven aan u, bent u zelf verantwoordelijk hiervoor. U kunt kiezen uit 3 providers:
- KPN ( onze keuze, beste dekking in Europa )
- Vodafone
- Simyo ( KPN netwerk, goedkopere tarieven, nadeel: Geen buitenland dekking standaard)
Nee, u kunt uitsluitend spraak en tekstberichten versturen vanuit de APP naar en vanaf het horloge. U kunt dus geen externe SMS berichten versturen vanaf uw smartphone naar het horloge.
We zijn aan het kijken of dit wel mogelijk wordt in de toekomst via een update.
Opladen
Je laad onze GPS horloge op via de meegeleverde USB kabel. Je kunt het horloge opladen via:
- PC Dekstop USB
- Laptop USB
- Powerbank
- MediaPlayer
Gebruik geen 220v/5v oplaadstekkers of snel-laders van uw mobiele telefoon, tablet, of andere randapparatuur om GPS Horloges, ongeacht merk, of type op te laden. Dit kan resulteren tot beschadiging van de accu, vermindering van de capaciteit, of schade aan uw toestel.
Het opladen van een 100% lege accu duurt ongeveer 3 uren. Wij raden u aan om uw GPS horloge iedere dag bij te laden zodat uw kind nooit met een lege accu op pad gaat.
Tip, Als je de accu iedere dag 15 tot 30 minuten laad (b.v. 's avonds of tijdens het eten) heb je altijd een accu die vol is, en in topconditie blijft. Houd de accu dus altijd vol is ons advies.
Wij raden u aan om de BELIO® iedere dag bij te laden voor 30 minuten. Zo heeft uw kind altijd een volle accu. Tevens blijft de accu in topconditie.
Dit verschilt per 4G toestel. Globaal kunt u 2 tot 3 dagen aanhouden.
In principe wel, zolang het maar geen USB oplaadstekkers zijn voor b.v. uw eigen smartphone of tablet.
Gebruik b.v. uw PC, laptop, mediaspeler, of TV om uw toestel op te laden. Nog beter: Gebruik een powerbank. Deze zijn ook ideaal om mee te nemen.
Nee, dit mag niet. De accu's in smart watches ( Geld voor alle merken en types ) zijn maar klein. Sommige 220v laders blijven maar voltage uitstoten, ook al is het laadproces al klaar. Hiermee krijgt u overbelasting op de accu's, wat als gevolg heeft dat de capaciteit kan verminderen of volledige defect kan raken.
Mocht u toch een 220v/5v usb oplaadstekker gebruiken dan valt dit niet onder garantie.
Als er geen data/internet bundel meer op uw simkaart aanwezig is, dan kan het horloge de GPS positie niet meer doorsturen. Het horloge blijft in feite maar zoeken en proberen om deze positionering door te sturen, tevergeefs.
Waardeer uw simkaart op met data/internet.
Onderhoud
U kunt uw BELIO® het beste reinigen met een droge stofvrije doek. Gebruik hierbij geen chemische of andere vloeibare reinigingsmiddelen.
Regelmatig ook even blazen tussen de bandjes door, bij de SOS knop, en aan de achterzijde verwijderen ook vuil.
Garantie
Wij leveren onze producten standaard met 12 maanden garantie. Zie ook service menu Garantie voor de voorwaarden.
Ook na deze periode staan we altijd voor u klaar m.b.t. service, reserve onderdelen.
De garantietermijn op uw GPS kinderhorloge is 12 maanden op technische en montagefouten. Zie ook menu service > Garantie.
Uitgesloten van garantie zijn:
-Slijtgevoelige onderdelen zoals accu's, horlogebandjes, hang en sluitwerk, knoppen. Deze onderdelen kunnen slijten tijdens de levensduur en intensief gebruik ervan.
-Fysieke schade zoals krassen, deuken, gebroken plastic en/of displays, en horloge bandjes.
-Schade veroorzaakt door water of vloeistoffen.
-Schade veroorzaakt door stof, zand of achterstallig onderhoud van uw toestel.
-Schade veroorzaakt door gebruik van niet door ons geleverde producten zoals smartphone opladers.
-Schade die is ontstaan door een ongeval, foutief gebruik, misbruik, vloeistoffen, water, brand, of aardbevingen, of andere externe oorzaken.
-Schade door anders gebruik, afwijkend dan beschreven in onze handleidingen, documentatie, of instructies via onze website.
-Schade door ongeautoriseerde service van derden. (b.v. uw lokale horlogemaker of juwelier)
We hebben altijd reserve onderdelen op voorraad.
Ja, BELIO® is aangesloten bij Webwinkelkeur.
Zie ook:
https://www.webwinkelkeur.nl/leden/BELIONL-GPS-KINDERHORLOGES_1201698.html
Waterdicht
Al onze GPS horloges zijn IP67 waterdicht. Dit is houd technisch gezien in dat je met het horloge kunt douchen, maar dat je er niet mee kunt zwemmen. Het is GPS horloge is waterdicht tot maximaal 1 meter diepte, in stilstaand water, tot maximaal 30 minuten lang. Of te wel: Ga er niet mee zwemmen, maar eventjes onderwater, of een keer mee douchen is geen probleem.
Ons advies: Bij waterige omstandigheden, altijd afdoen. Waterschade valt namelijk niet onder garantie, waarom zou je dit risico willen lopen?
Nee, je kunt niet met je BELIO® GPS horloge gaan zwemmen. De BELIO® is waterdicht tot IP67. Dit is stof, spat en -regenwaterdicht.
Verzenden
Uw BELIO® GPS horloge wordt verzonden in een stevige en neutrale witte kartonnen doos, voorzien van voldoende beschermingsmaterialen en plakband. Wij hebben de verpakking getest op schokken, vallen, en vochtdoorlaatbaarheid.
Uw BELIO® toestel wordt bezorgd via PostNL. Voor de aflevering is een handtekening verreist.
Uw bestelling wordt gratis verzonden in Nederland en België via PostNL.
Nadat wij uw bestelling hebben verzonden ontvangt uw via PostNL updates via uw opgegeven e-mailadres.
Dat kan. Stuur wel even een e-mail naar verkoop@belio.nl voordat u langskomt, zodat wij uw bestelling klaar kunnen zetten.
Via de contactpagina kunt u ook even bellen, of een Whatsapp bericht sturen voordat u komt.
Neem wel altijd eerst contact op, om teleurstellingen te voorkomen.
Ja, zodra uw bestelling verzonden is ontvangt u de verzendbevestiging met tracking gegevens van PostNL.
Onze ervaring is dat deze in de avonduren wordt verzonden.
Uw BELIO® GPS kinderhorloge wordt binnen 1 tot 3 werkdagen afgeleverd. Wij bezorgen ook op zaterdag via PostNL.
Mocht deze levertijd niet haalbaar zijn om welke reden dan ook, dan zullen we u altijd informeren via e-mail.
Betalen
U kunt bij BELIO® betalen via:
- iDeal (Nederlandse klanten)
- Mr. Cash ( Belgische klanten)
Mocht u geen iDeal of Mr. Cash hebben, dan kunt u het bedrag ook overmaken. Neem dan eerst wel even contact op met ons.
Ja, alle betalingen van BELIO® verlopen via Sisow, onze betaalprovider.
Voor meer informatie over Sisow: www.sisow.nl
Jazeker, onze complete website is beveiligd via SSL. U herkend dit door de https.. versleuteling in uw browser.
Retourneren
Op de BELIO® zit een zichttermijn van 14 dagen na factuurdatum. Binnen deze termijn mag u de BELIO® retourneren.
Onze voorwaarden vind u hier.
U kunt tot 14 dagen na uw aankoop het toestel retourneren.
Deze retourcondities en informatie vind u hier.
Buitenland dekking
Al onze 4G GPS kinderhorloges werken door heel Nederland en in alle EU landen met 4G dekking.
Ja, de KPN prepaid simkaarten werken door heel Europa. Zorg er wel voor dat de data-roaming ingeschakeld is op de simkaart.
Werking BELIO België
Jazeker, onze BELIO® GPS horloges werken ook gewoon in België. Gebruik altijd een Proximus Pay & Go herlaadkaart.
Gebruik geen Base of Telenet
Voor een correcte werking in België van uw BELIO® GPS horloge dient u gebruik te maken van een Proximus Pay & Go herlaadkaart met internet.
De meeste van onze klanten kopen de € 15,00 variant.
Klik hier om te bestellen:
Nee, deze providers wordt niet ondersteund door BELIO®.