Product toegevoegd!
0

Blog

4G GPS HORLOGES SMARTWATCHES VOOR KINDEREN FAQ

jan 31, 2022

Beste lezer,

 

In deze blog gaan we veel gestelde vragen met u delen die wij regelmatig binnenkrijgen van klanten m.b.t. de werking van 4G SOS Kinderhorloges met GPS. Mocht u vraag er niet bij staan, neem dan contact met ons op. 

 

1. Wat is het verschil tussen alle 4G GPS kinderhorloges ?

 

In de basis kunnen alle 4G GPS kinderhorloges hetzelfde, dus live GPS tracking, bellen, gebeld worden, spraakberichten verzenden en ontvangen, etc. Het verschil zit met name in het uiterlijk. Zoek je een horloge waarmee je kunt videobellen, dan is de ProKids66 het meest geschikte toestel. De ProKids56 (ronde horloge) is daartegen weer geschikter voor jongere kinderen. ( 6 tot 12 jaar )

 

2. Ik krijg de melding Toestel is offline in de app, wat te doen ?

 

Als een GPS kinderhorloge een offline melding geeft kan dat meerdere oorzaken hebben. De meest voorkomende oorzaak is dat er geen prepaid saldo of data(internet) meer op de simkaart staat. Hierdoor gaat het horloge offline. U kunt dan nog wel bellen met het horloge, en andersom. Waardeer uw simkaart op is ons advies. 

Een andere mogelijkheid is dat er geen GSM bereik is, of te wel: Uw toestel kan niet connectie maken met het 4G netwerk van uw provider, of er is een storing bij de GSM provider. Raadpleeg de website van uw telecom provider, maar nogmaals, bij 99% van dit soort meldingen staat er geen prepaid of data meer op de simkaart die in het horloge zit. 

 

3. Hoe werkt het videobellen ?

 

U kunt via de APP, menu meer > Videobellen, een beeldgesprek starten. Dit is uitsluitend mogelijk voor de APP account houder, en niet voor andere contactpersonen. Er wordt via het 4G data netwerk een live-stream opgezet met beeld en geluid. Meestal duurt dit 15-30 seconden. Deze functie neemt relatief veel data (internet) dus ons advies is om dit niet dagelijks te doen. Gewoon even bellen is goedkoper. 

 

4.  Waar vind ik de QR code om mijn horloge te koppelen ? 

 

U vind de QR code sticker aan de voorzijde van het bodemdeel doosje. De sticker heeft een afmeting van 10x10mm. Sticker kwijt? Geen paniek, want u vind de QR code ook in het toestel zelf via menu MORE > QR > QR Device.

 

5.  Kunnen de horloges ook op Nederlandse taal worden ingesteld ?

 

Nee, momenteel niet. Wellicht wel in de toekomst via een update. Alleen de APP is Nederlandstalig. Kinderen gebruiken vrijwel alleen maar het menu "Contact" om te bellen is onze ervaring. Daarnaast verkopen wij onze toestellen internationaal waardoor we gebonden zijn aan internationale talen zoals Engels, Frans, en Duits. 

 

6. Wat is het verschil tussen 2G en 4G GPS kinderhorloge?

 

2G GPS kinderhorloges werken nog via het 2G netwerk. In Nederland ondersteunen alleen KPN en Vodafone dit netwerk nog voor iOT apparaten zoals GPS, trackers, slimme meters etc. Op de website van KPN staat Mei 2025 als einddatum voor dit netwerk. Het netwerk is vrij stabiel, laag in data verbruik, en betrouwbaar in Nederland. Echter in het buitenland wordt 2G steeds meer en meer uitgeschakeld. Daarnaast kunnen 2G GPS kinderhorloges geen multimedia zaken zoals videobellen, foto's maken en versturen etc. ondersteunen. 

4G GPS Kinderhorloges zijn gewoon veel sneller, en ondersteunen vrijwel alle moderne functies. Daarnaast heb je als consument gewoon veel meer providerkeuze. Echter blijven wij KPN en Vodafone adviseren, omdat deze vlekkeloos in Nederland en heel Europa werken. 

 

7. Waarom zijn 4G GPS kinderhorloges groter dan 2G horloges ?

 

Het antwoord hierop is simpel: 4G neemt meer accu vermogen, daarom zitten er een grotere accu's in deze toestellen. 4G GPS kinderhorloges zijn daarom ook niet geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar etc. Onze Prokids56 adviseren we vanaf 6 jaar en ouder, terwijl de ProKids66 geschikter is vanaf 7-8 jaar. 

 

We krijgen binnenkort wel de ProKids58  (Maart/April 2022) welke geschikt is vanaf 4 jaar en ouder. Dit is ook een 4G toestel, ultra plat en klein, met een speciale accu hiervoor. We zijn momenteel bezig met de laatste zaken m.b.t. de software die we op deze horloges installeren. Deze software wordt door onszelf ontwikkeld, en op alle GPS horloges gezet. Binnenkort meer hierover op onze blog pagina. 

 

8. Waarom zijn veel horloges niet op voorraad momenteel ?

 

Op dit moment van schrijven is er een enorme schaarste op de markt qua beschikbaarheid van materialen. Denk hierbij aan GPS chips, accu's, display's, Gps antennes etc. Normaal gesproken waren deze materialen binnen 3 a 5 werkdagen leverbaar, echter moet je nu soms al snel 3 tot 5 weken wachten. Daarna moeten de horloges nog geassembleerd worden. Ook zijn de internationale levertijden en transportkosten enorm momenteel. 

 

Tot zover,

 

BELIO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Image00002.jpg
Vorig Artikel Volgend Artikel

  Gratis verzending

  binnen 48 uur in huis

 SSL gecertificeerd. Veiligheid voorop